KUNDCASE

FREMIA

Läs merKontakta oss

Fremia

Bakgrund

Fremia är en arbetsgivarorganisation för idéburna och kooperativa företag och organisationer. Medlemmarna spänner över allt från förskolor och assistansbolag till civilsamhällesorganisationer. Fremia hade ett behov av att ta nästa steg med sitt medlemssystem baserat på Dynamics 365. Resultatet blev en digital resa som har givit stor effekt inom hela verksamheten.

Utmaning

Fremia ville nyttja potentialen i befintligt system och gå från att använda Dynamics 365 som ett medlemsregister till ett fullskaligt medlems- och ärendehanteringssystem.
Medlemsregistret var inte anpassat efter Fremias verksamhet samtidigt som man hade ett behov av att jobba mer likriktat och hitta mer enhetliga verksamhetsprocesser och arbetssätt.
För att ta Fremias användning av Dynamics 365 till nya nivåer gällde det att verkligen lyssna på och ta tillvara verksamhetens behov och samtidigt implementera nya processer tillsammans med Fremia.

Genomförande

Fremia tog initialt in expertstöd från Amanzia i rollen som produktägare för Dynamics 365 – en spetskompetens som blev mycket uppskattad av organisationen. Genom att skapa trygghet i användningen av systemet och stötta vid beställningar mot Fremias dåvarande IT-leverantör förhöjdes Fremias systemkompetens och utvecklingsvilja.

Under uppdraget genomförde Amanzia också en genomlysning av Fremias Dynamics 365-miljö. Genomlysningen visade på betydande outnyttjad potential och la grunden för nästa steg: att gå från ett rent medlemsregister till ett fullskaligt ärendesystem med hjälp av Dynamics 365 Customer Service.

Projektet innebar ett nära samarbete mellan Amanzia och Fremia. Genom regelbundna kravmöten, sprintdemos, acceptanstester och användarutbildningar genomsyrades projektet av transparens, leveranskvalitet och användarförståelse.

  • Expertstöd
  • D365 Customer Service
  • Kvalitetstest och leverans
  • Förvaltning

Relationen med Amanzia känns alltid förtroendefull, öppen och välvillig. Det är faktorer som är väldigt viktiga för oss när vi ska välja vem vi jobbar med. Det ska bli jättekul att fortsätta utveckla vårt samarbete tillsammans. Jag ser fram emot det jättemycket.

Helena Lindstedt, Stabschef Fremia

RESULTATET

Amanzia levererade projektet inom utsatt tid samt säkerställde att Fremia fick ett ärendesystem som matchar deras behov. Systemet ger idag stöd för medlemsserviceflödet och bidrar till en mer effektiv organisation och enhetligt användande. Efter projektet tog Amanzia även över förvaltningen av Dynamics 365, vilket har gett Fremia en trygg och proaktiv partner för det fortsatta samarbetet.

Anna Kämpe
VD  Amanzia

0761107899
anna.kampe@amanzia.se

“Vi har ett fantastiskt samarbete med Fremia där vi ansvarar för att förvalta och utveckla deras medlemssystem och integrationsplattform. Det är otroligt givande och inspirerande att tillsammans skapa stabila och hållbara lösningar som står sig över tid.

– Anna Kämpe, VD  Amanzia

VILL DU VETA MER? - KONTAKTA OSS

© Copyright - Amanzia 2025