Marknadsföring med analysförmåga i toppklass
Customer Insights Journeys är en kraftfull modul som kombinerar de bästa funktionerna från tidigare Dynamics 365 Marketing och Customer Insights till en enhetlig lösning.
Denna modul hjälper företag att engagera kunder i realtid, skapa personaliserade kundresor och dra nytta av AI-drivna insikter.
Kraftfull marknadsföring
Från den tidigare D365 Marketing-modulen kommer alla de funktioner som gjort verktyget så uppskattat. Dessa innefattar bland annat avancerad kundsegmentering, kraftfull content-designer för email och app-notifikationer samt kundresor som möjliggör skräddarsydda upplevelser för kunder och intressenter.
Kundresor innebär att när en kund utför en specifik åtgärd som att öppna ett email, besöka en webbsida eller göra ett köp kan du noggrant se till att kunden har en optimerad upplevelse. Exempelvis kan en viss kundåtgärd automatiskt trigga att verksamheten skickar ett personaliserat meddelande eller erbjudande till kunden, eller att säljteamet blir notifierat om ett lead som visat intresse.
Databaserade insikter
I den nya sammanslagna modulen integreras Journeys sömlöst med Customer Insights vilket gör det möjligt att utnyttja djup kundförståelse från dina samlade data hämtat från hur marknadsaktivitet presterar.
Datat ger en enhetlig bild av varje kund och gör det möjligt att skapa riktade och relevanta kampanjer baserade på detaljerad kundsegmentering och profiler.
Dessutom används AI-verktyget Copilot för att analysera kundbeteenden och förutse framtida trender. På så vis ger Customer Insights möjlighet att identifiera nya affärsmöjligheter, förutsäga kundbehov och optimera dina marknadsföringskampanjer för bättre resultat.