AMANZIA VÄLKOMNAR BILMECKANDE JESPER LINDBERG SOM NY MARKNADSPRAKTIKANT
Jesper studerar Digital Analytics Specialist på IHM och specialiserar sig på områden som bland annat Datadriven affärsutveckling, analys av digitala beteenden konverteringsoptimering och leadsgenerering. Ingår gör även digital marknadsföring där kodning i HTML, PHP, CSS och JS lärs ut.
Förutom marknadsföring har Jesper ett naturligt intresse för problemlösning, matte och mönsterlokalisering. Dessutom är han en naturbegåvning i hur datorer och digitala system fungerar. Jesper är därför på helt rätt spår med sin utbildning och praktiken på Amanzia blir nu en perfekt match.
– Att få chansen att spendera min LIA på Amanzia är något jag ser som en stor ära och möjlighet. Jag har bara hört gått om företaget från alla håll och kanter vilket gör att jag knappt kan vänta på att sätta igång. Jag är supertaggad på att bidra med mina kunskaper och erfarenheter men också lära mig så mycket jag bara kan.
Jag är övertygad att min tid på Amanzia kommer att vara lärorik. Mitt fokus kommer att ligga på att optimera alla praktikdagar så att tiden inte springer iväg för snabbt, säger Jesper
Jesper har en väldigt stor kreativ och händig bakgrund som han ärvt från sin pappa. Som en sann tekniknörd älskar han fotografering, videoproduktion och redigering men brinner även för bilar.
De senaste åren har Jesper haft många konfigurationsäventyr med sin Mazda RX8 där han dragit om all el i motorutrymmet och installerat en standalone ECU. Jesper har även byggt om, portat och förstärkt motorn samt installerat ett nytt turbosystem.
Om inte det var nog har han även tränat och tävlat i en rad olika sporter som slalom, storslalom, fotboll, innebandy, tennis och esport.
Med sitt sinne för teknik, kreativitet och IT kommer Jesper snabbt att skapa sig en förståelse för Microsofts tjänster. Hans driv och engagemang gör att han snabbt kommer att bidra till Amanzias fortsatta framgång.
Jesper började sin praktik hos Amanzia den 27e februari.
Varmt välkommen!